Skip to content
VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Dunkelgrüne Fläche mit STRIPEMIND-Logo in Weiß und Neongelb; die vertikalen Streifen bilden das zentrale grafische Element der Wortmarke.
VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Gelbe Fläche mit dem Schriftzug „S*cherheit“ in Dunkelgrün; der Stern ersetzt den Buchstaben i und verweist auf das Kampagnenmotiv ‚Fällt erst auf, wenn sie fehlt!‘.
Project

Corporate design and website

Commissioning partySTRIPEMIND, Agency for security management
LocationEsslingen
Year2025
ServiceDesign, logo, website, programming, graphics, copywriting, presentation template
VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Smartphone-Ansicht der Website auf dunklem Hintergrund; das STRIPEMIND-Logo und Textmodule in Dunkelgrün, Neongelb und Beige sind klar strukturiert.
VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Porträtaufnahme einer Person mit STRIPEMIND-Helm und reflektierender Sicherheitsweste auf Baustelle; symbolisiert den praktischen Einsatzbereich der Agentur.
VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Darstellung der Website auf Desktop-, Tablet- und Smartphone-Ansicht; die Benutzeroberfläche zeigt ein modulares Layout mit Informationsmodulen in Gelb und Grün.

For the rebranding of the STRIPEMIND, Agency for security management, VISUELL conceived and developed a new corporated design. From logo development and the website to presentation templates and folders for project documentation, the result is a consistent brand identity that deliberately sets itself apart from the conservative aesthetics of the industry. STRIPEMIND presents itself as fresh, innovative and future-orientated, without abandoning the necessary seriousness.
All media consistently pick up on the new design and ensure a uniform appearance. The visual language combines the colours dark green, neon yellow, mint green and beige. While dark green conveys seriousness, neon yellow and mint green set lively accents. Beige complements the palette as a natural, calm tone. This dynamic colour mix breaks away from the blue and black and white tones that are common in the security industry and gives the brand its own unique character. The high colour contrasts ensure a barrier-free design. We chose a neutral, technical font as the corporate font, which is complemented by an expressive display font as a decorative font. This combination of clear grotesque, functional monospace font and versatile accent font unites character, energy and good legibility in the typographic concept. From the stripes of the logo we derive a concise design element that is a striking recognisable feature in images and presentations. In addition, we use the star * as a semantic stylistic device that appears again and again. One example is the expression >S*cherheit< >*Fällt erst auf, wenn sie fehlt!<.
VISUELL translates the corporate design into clear user guidance. On the homepage of the search engine-optimised website, an interactive graphic explains complex content in an understandable way and leads directly to the security agency’s service areas. Recurring modules and structured info boxes provide orientation. This makes the topic of security management accessible to potential customers and non-experts alike.
The new visual identity is modern, timeless and sustainable in the long term. It sustainably strengthens the visibility and professional positioning of the STRIPEMIND brand in the competitive environment.

VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Dunkelgrüne Fläche mit großem gelbem Sternsymbol als grafischem Gestaltungselement des Corporate Designs.

“Our own ideas were not only taken seriously, but also systematically developed further – with creative and well-founded suggestions that have raised the result to a new level. We are more than satisfied and have also received consistently positive feedback from our target group.”

Franziska Englert
Managing Director of STRIPEMIND

VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Darstellung der Unterseite ‚BCM-Beratung‘ auf Desktop- und Smartphone-Ansicht; klare Struktur mit Typografie und Farbakzenten in Gelb auf dunklem Grund.VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Gestaltungsrichtlinien aufgeschlagen; Seiten zeigen Farbdefinitionen, Schriftarten und Anwendungen des Logos STRIPEMIND im Corporate Design.VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Tablet-Ansicht der Website mit schematischer Liniengrafik; interaktive Illustration erklärt Leistungsbereiche im Sicherheitsmanagement.VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Person mit Sicherheitshelm und Warnweste betrachtet Baupläne in einer Werkhalle; deutet auf fachliche Kompetenz und reale Einsatzumgebung hin.VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Fahrzeuggestaltung mit STRIPEMIND-Beschriftung und markanten Streifenelementen in Gelb und Beige; modernes Erscheinungsbild für den mobilen Einsatz.VISUELL Kommunikationsdesign: Corporate Design STRIPEMIND: Grafisches Muster aus diagonalen Streifen in Dunkelgrün, Neongelb und Beige; typisches Gestaltungselement des STRIPEMIND-Brandings.